• Et kritisk og konstruktivt blikk på naturfaget i norsk skole 

      Nilsen, Trude; Frøyland, Merethe; Henriksen, Ellen Karoline; Kolstø, Stein Dankert; Jorde, Doris; Korsager, Majken; Knain, Erik; Ødegaard, Marianne; Teig, Nani; Jensen, Fredrik; Kjærnsli, Marit; Bungum, Berit; Løken, Marianne; Stadler, Matthias Gregor (Chapter, 2021)
      Dette kapitlet retter et kritisk, men konstruktivt blikk på naturfag, og foretar en gjennomgang av naturfag og naturfagdidaktikk innen forskning og i praksis. Kapitlet starter med å beskrive og diskutere naturfagets ...
    • Promoting Coherent Science Instruction through Coherent Science Teacher Education: A Model Framework for Program Design 

      Nordine, Jeffrey; Sorge, Stefan; Delen, Ibrahim; Evans, Robert; juuti, kalle; Lavonen, Jari; Nilsson, Pernilla; Ropohl, Mathias; Stadler, Matthias Gregor (Journal article; Peer reviewed, 2021)
      Recent research and reform efforts in science education have consistently stressed the importance of coherent science instruction, in which learning opportunities are connected and contextualized by meaningful phenomena, ...